Women’s Day Action: SuitSupply Reversed

suitsupply_reversed_posterGisteren was het 8 maart, internationale vrouwendag. Ter ere van deze dag heeft onze partner Doetank PEER, samen met Emancipator en DWARS (Groenlinkse Jongeren) een ludieke actie bedacht: Het plakken van een SuitSupply Reversed poster op verschillende plekken in het land.

Deze poster nodigt mensen uit kritisch te kijken naar de huidige SuitSupply campagne die de afgelopen dagen wereldwijd te zien was in bushokjes en abri’s. In Utrecht, Leiden, Nijmegen, Groningen en Amsterdam zijn de posters opgehangen om mensen aan het denken te zetten over  beelden die gebruikt zijn in de SuitSupply campagne. Wat als we de rollen een keer omdraaien? De man in de sexy rol en de vrouw als de succesvolle persoon. Met de vraag: What do you think?

De actie werd door verschillende media opgepikt. Zo berichtte NU.nl, Folia en AT5 over de actie, besteedde HP/de tijd hier aandacht aan in het kader van Vrouwendag, had Powned een kritische noot en ook het Parool vermeldde het evenement op hun website. Lauren Smits van Doetank PEER legde meer uit over de actie op AmsterdamFM en zat zij gisteravond live in de uitzending bij Liempt Live op RTL-Z

De SuitSupply Reversed-poster, is in samenwerking met het tv-programma Jan Rijdt Rond , gemaakt door Lauren Smits en Mirthe de Boer, ambassadeur van Emancipator. Hoe dat in zijn werk ging, was te zien op NPO3 op 9 maart. Benieuwd naar de making-off? Even kijken dus!

Eerder schreef Veerle Weustink, onderzoeksassistent bij Emancipator al een opinieartikel op VK.nl over de campagne.